Wymiana implantów

Home » Chirurgia plastyczna » Piersi » Wymiana implantów

Powiększanie piersi implantami

Operacja powiększania piersi zwiększa lub przywraca rozmiar piersi za pomocą implantów silikonowych lub transferu tkanki tłuszczowej. Powiększanie piersi, jeden z najpopularniejszych i najczęściej wykonywanych zabiegów chirurgii plastycznej, ma długą i udaną historię w zadowalaniu kobiet, które chcą poprawić, odzyskać lub przywrócić równowagę sylwetce. Genetyka lub naturalne zmiany w ciele mogą sprawić, że piersi będą zbyt małe lub nie będą widoczne. Pacjentka może czuć, że piersi nie zapewniają jej pożądanych kobiecych kształtów. Niezależnie od tego, czy brakuje pełności, objętości czy atrakcyjnego kształtu, powiększanie piersi może pomóc.

Jak przebiega procedura?

Zależy nam, aby wszystkie życzenia i pragnienia pacjenta były uwzględniane w jak największym stopniu. Zawsze tworzymy plany chirurgiczne dopasowane do każdego pacjenta i nigdy nie trzymamy się schematu, ponieważ tylko w ten sposób można maksymalnie spełnić oczekiwania pacjenta. Dokładne i indywidualne jej zaplanowanie umożliwia nam osiągnięcie najlepszego efektu chirurgicznego.

Implant może zostać wszczepiony pod gruczoł , pod mięsień piersiowy większy lub pod powięź mięśnia piersiowego. W zdecydowanej większości przypadków dr Rami Alshekh wszczepia implant pod mięsień. Zastosowanie tej techniki jest korzystniejsze ze względu na mniejsze ryzyko powstania przykurczu torebki włóknistej wokół implantu ( tzw. efekt twardej piersi) i bardziej estetyczny wygląd piersi.

Rodzaje implantów:

Istnieją 2 rodzaje implantów silikonowych, anatomiczne oraz okrągłe. Implanty mają różny kształt, profil i powierzchnię. Dodatkowo różnią się spójnością (twardością) żelu silikonowego. Osobną kwestią jest też rozmiar piersi po operacji, których oczekuje pacjent. Podczas konsultacji zostaje podjęta wspólnie z dr Ramim decyzja, jaki rodzaj, oraz rozmiar implantu, będzie najbardziej korzystnym wyborem, aby zrealizować życzenie pacjenta. Jednocześnie chirurg bierze pod uwagę, nie tylko oczekiwania pacjenta, ale też jego anatomię.

Ważne:

Implanty piersi nie utrudniają diagnostyki raka piersi jak również nie zwiększają ryzyka pojawienia się nowotworu gruczołu piersiowego.
Nie mają istotnego wpływu na karmienie piersią.
Zgodnie ze stanowiskiem FDA (American Food and Drug Administartion) implanty są bezpieczną metodą powiększania piersi.

BIA-ALCL ( Anaplastic Large Cell Lymphoma Breast Implant Associated)
Od 1997 roku znany jest Anaplastyczny Chłoniak Wielokomórkowy związany z implantami piersi ( ALCL). Od tego czasu trwają badania nad przyczyną tej choroby, oraz analizowanie powiązań z implantami piersi. ALCL objawia się głównie średnio po 8 latach od wczepieniu implantu, jako płyn wokół implantu (seroma), obrzęk oraz guzki. Niekiedy zaobserwowano powiększone węzły chłonne.
Ten chłoniak charakteryzuje nie bardzo wysoka skutecznością leczenia (około 93%). Leczenie polega na usunięciu implantu wraz z otaczającą go torebką włóknistą. Bardzo rzadko wskazane jest leczenie systemowe ( radioterapia, chemioterapia).
Większość przypadków wiązała się z użyciem implantu wysoko teksturowanym, ale nie ma dowodów że implant o gładkiem powierzchni chroni przed jego powstawaniem.
ŹRÓDŁA WIEDZY W TEMACIE BIA-ALCL :
The American Society of Plastic Surgeons: www.plasticsurgery.org/alcl
Plastic and Reconstructive Surgery: www.journals.lww.com

Należy również pamiętać, że w przypadku procedury powiększania piersi:

• Jeśli piersi obwisają, może być zalecane podniesienie piersi w połączeniu z powiększaniem piersi.
  • Jeśli pacjentka planuje stracić znaczną część wagi, koniecznie należy powiedzieć o tym doktorowi podczas konsulatcji. Doktor Rami może zalecić ustabilizowanie wagi przed poddaniem się operacji.

U szczupłych pacjentek oraz przy wszystkich zabiegach rewizyjnych piersi ( wycięcie torebki włóknistej itd.) jak i profilaktycznie przy wszczepieniu implantów, liftingu piersi, dr Rami zaleca wszczepienie siatki lub membrany ( ADM-ACELLULAR DERMAL MATRIX ). Stosowane przez doktora siatka to: Galaflex oraz Epiflex (ADM). Daje to nam gwarancje znacznego zmniejszenia ryzyka przemieszczenia implantów oraz powstawaniu przykurczu torebki włóknistej wokół implantu.

budowa piersi
budowa piersi miejsce implantu
tkanka piersi
POPIERSIE NAGIEJ KOBIETY

EFEKT KOŃCOWY:

4 – 6 miesiące

ZDOLNOŚĆ DO PRACY:

po 5 -14 dniach (praca przy biurku)

RODZAJ ZNIECZULENIA ORAZ POBYT:

ogólne – (1-2 noce w klinice)

SPORT:

po 8-12 tygodniach

WIZYTA KONTROLNA:

po tygodniu , po miesiącu i po 3 miesiącach

NIEDOGODNOŚCI:

Brak kąpieli w wannie przez 4 tygodnie (możliwość kąpieli pod prysznicem po 3 dniach). Stanik sportowy należy nosić przez około 8 tygodnie w dzień iw nocy. Kształt piersi oraz obrzęki i przebarwienia normalizują się w ciągu pierwszych 2-12 tygodni.

implanty piersi w rękach

Jak będą wyglądały blizny po powiększeniu piersi?

Nacięcie można wykonać w jednym z dwóch miejsc:

• Fałd Podpiersiowy (Inframammary fold)
  • Wokół otoczki (Periareolar): Wokół bocznej krawędzi otoczki (ciemny obszar wokół brodawki sutkowej)

Po tej procedurze zwykle jest niewiele widoczna blizna, jednak zależy to w dużej mierze od twoich genów, jakości skóry i rutyny pielęgnacjii. Zwykle blizny po roku od zabiegu będą mało widoczne.

Jakiego okresu rekonwalescencji można się spodziewać i kiedy można wznowić normalną aktywność?

Powrót do normalnego poziomu aktywności i pracy zajmie około 6 – 8 tygodni.

Po zabiegu pacjentka  otrzymuje szczegółowe instrukcje dotyczące opieki pooperacyjnej, w tym informacje o normalnych objawach, których będzie doświadczać oraz o procesie rekonwalescencji.. Przed opuszczeniem kliniki pacjent zostaje poinformowany o dalszym postępowaniu.

Ważny jest bezpośredni kontakt pacjenta z lekarzem w okresie rekonwalescencji i regularne wizyty kontrolne.

Wymagane badanie przed zabiegiem?
  • MORFOLOGIA KRWI
  • GRUPA KRWI
  • APTT + INR
  • JONOGRAM